«فقط حرفهای مهم» نه بدین معناست که ما مهمّیم و حرفهای مهم می زنیم! نه...فقط یعنی اینجا جایی است برای جدی بودن، جایی برای حرفهای روزمره نزدن...

PostHeaderIcon بارداری با اسپرم اهدایی

بسم الله الرحمن الرحیم

قبلاً از اینکه در این نوشتار مباحثی مطرح می شود که غیرمتعارف و شاید زننده هستند عذر می خواهم، اما چاره ای نیست، باید گفت. (ادامه مطلب)

چند روز پیش خبری را در یکی از رسانه های غربی دیدم که بسیار قابل توجه بود : بعضی از زنان انگلیسی برای باردار شدن به سراغ بانک اسپرمی می روند که در کشور دانمارک وجود دارد. زنانی بدون شوهر و بدون اینکه عذری مثل ناباروری و این مسائل مطرح باشد. علت این امر هم این است که نژاد دانمارکی ها از لحاظ قد و زیبایی نژاد مرغوبی به شمار می آید. همچنین زن ها می توانند با استفاده از سامانه ی اینترنتی ای که طراحی شده رنگ چشم، تحصیلات و موارد دیگر مربوط به اهداکننده ی اسپرم را تعیین کنند. در این میان قد بلند، چشم آبی و تحصیلات بالا از پرطرفدارترین گزینه ها هستند. گفتنی است مشخصات مردی که اسپرم را اهدا کرده است به هیچ وجه فاش نشده و زن خواهان اسپرم از آن اطلاع نخواهد یافت.


خبر عجیبی بود نه؟ اگر همچین جریانی زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وجود داشت ایشان در اینباره چه می گفتند؟ شاید آیه ی «انا لله و انا الیه راجعون» را می خواندند، شاید اشک از دیدگان مبارکشان جاری می شد، شاید غضبی الهی وجودشان را فرا می گرفت؛ بگذریم.

این خبر یکی از ارزشمندترین چیزها برای بررسی تمدن غرب است. خیلی از مؤلفه های لازم برای بررسی فرهنگ لیبرالیسم و آزادی غربی در آن موجود می باشد که آنها را با هم مرور می نماییم.

مورد اول اصل انگیزه ی زنان برای مبادرت به همچین کاری است. واقعاً چه عاملی ممکن است موجب شود که زن ترجیح دهد فرزندش پدر نداشته باشد؟ میل به مادر شدن و همچنین میل به داشتن همسر و همراه زندگی، میلی اصیل است اما چه شده که برخی زنها در جوامع غربی میل دوم را بی خیال شده و به دنبال راهی برای مادر شدن هستند ولی بدون اینکه شوهری داشته باشند؟ شاید بگویید این از ویژگی های انسان مدرن است که بخواهد هرچیزی را تجربه کند و دست به هرکاری بزند اما باید گفت به نظر می رسد سرکوب کردن میل و نیاز اساسی ای چون نیاز به همسر، به انگیزه ای بیش از این احتیاج دارد. یکی از عواملی که به نظر بنده ممکن است موجب این امر شده باشد، عدم اطمینان مردها به زنها و زنها به مردها در غرب است. وقتی مردها ببینند که دخترهای جامعه یشان بی بندوبارند، چه انگیزه ای خواهند داشت برای بستن پیمان مقدس ازدواج؟  چقدر می توان به دختری که می دانی تاکنون با چندین مرد رابطه داشته حقیقتاً دل بست؟ چقدر می توان به مردی که می دانی بعد از ازدواج هم شاید با چندین زن ارتباط برقرار کند تکیه کرد؟ از سوی دیگر زن می بیند که نمی تواند میل به مادر بودن را سرکوب کند و لذا می رود سراغ اسپرم اهدایی یک مرد ناشناس.

مورد دوم برملاشدن ماهیت تکنولوژی و علم غربی در این مسئله است. حفظ اسپرم در دمای خیلی پایین، باردار کردن زن بدون رابطه ی جنسی و نهایتا سیستم اینترنتی انتخاب ویژگی های اهدا کننده ی اسپرم، خدماتی است که دانشمندان غربی به این زنان و مردان شاید بدتر از قوم لوط عطا کرده اند. آیا باید به این پیشرفتها افتخار کرد؟ آیا وقت این نرسیده غرب از خود سؤال کند که «تکنولوژی را برای چه می خواهیم؟» ؟ آیا بهتر نبود به جای تمرکز همه جانبه ی ذهن های قوی بر کشفیات جدید، قدری هم به هدف از این آفرینش ها فکر می شد؟ و مثلاً قدری هم به هدف آفرینش انسان؟

مورد سوم نظام ارزشی بیمار جهان است. دقت کنید که طبق این خبر ارزشها چه چیزی بود : رنگ آبی چشم، تحصیلات بالا، قد بلند. انصافاً هم الآن ارزش های حاکم بر جهان همین ها هستند و جز اینها نیستند. انسان امروز تبدیل شده است به «حیوان درسخوان» (و نه حیوان متفکر یا متألّه) و البته برای چنین موجودی هرچه گنده تر بودن و هرچه باهوش تر بودن مهم ترین چیزهاست.

مورد چهارم بی اهمیتی کامل دین است. چه شد که دین اینقدر بی ارزش و بی اهمیت شده که هرکس به خود اجازه می دهد هرکار خواست انجام دهد؟ ترس از جهنم را چه کسانی اینقدر در دل مردم خشکاندند که عده ای اینچنین بی شرم شوند و بعد هم کارشان با افتخار در رسانه ی دولتی انگلیس نمایش داده شود؟

آری اینهاست مؤلفه های فرهنگ غربی. این است فرجام کسی که نمازش را به سمت برج هشتصدمتری دوبی، هواپیماهای عظیم و امن و راحت فرانسوی و خودروهای از بنز بهتر ژاپنی بخواند. آنها را خدا شاید ببخشد، شاید، چون محرومند از این دریایی که ما در آن غوطه وریم. ما چرا با این عشق به سوی غرب مناجات می کنیم؟ غربی که چیزی نیست جز اصالت دنیا.

هنوز خیلی حرف مانده بود. می خواستم از اینکه آن مرد اسپرمش را چطور اهدا می کند بگویم. از اینکه شاید با استمناء به چنین عمل خیرخواهانه ای اقدام می کند. می خواستم از بچه ای بگویم که اینگونه متولد می شود و روزی از مادرش می پرسد «پدر من کیست؟». می خواستم از کرامت لگدمال شده ی زن بگویم،  می خواستم ...

بگذریم.

 

پس نوشت: با توجه به سوءتفاهم هایی که برای خوانندگان محترم این مطلب پیش آمده، نظر یکی از این عزیزان و پاسخ خود را همینجا می آورم، لطفا مطالعه فرمائید تا انشاءالله سوءتفاهمی نشود.

نوشته شده توسط رهگذر , 2011-08-12 16:50:55

شما مثلا مذهبی هستی ؟ معنی مرجع تقلید رو می دونی ؟ می تونی بری به بخش استفتائات وزارت بهداشت و ببینی که شخص اول مملکت که مرجع تقلید هم هستند یعنی آیت الله خامنه ای و همین طور چندتا از مراجع تقلید اهدای اسپرم رو مجاز دونستن ..... پس بدون تحقیق اظهار آگاهی از اصول مذهبی نکنید
------
نویسنده : بنده به این سایتی که می فرمائید مراجعه کردم و استفتائات مراجع را خواندم. تقریباً همه مراجع به صورت صریح و یا به صورت احتیاطی حکم به حرمت بارداری با اسپرم اهدایی داده اند. (یعنی آیت الله سیستانی،آیت الله مکارم، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله بهجت، آیت الله نوری همدانی(از امام (ره) و آیت الله تبریزی (ره) هم استفتائی در این مورد نبود)) فقط رهبر معظم انقلاب فرموده اند که جائز است. هرچند آن فرزند در واقع فرزند مردی می شود که اسپرم را اهدا کرده و نه فرزند شوهر شرعی زن. اما در مورد نظر ایشان هم لازم است عرض کنم استفتائی که در این مورد از ایشان شده متعلق به جائی است که شوهر زن عقیم باشد و زن و شوهر به خاطر ناباروری سراغ این کار می روند در حالی که آن چیزی که ما در این مقاله نقد کردیم این حالت خاص نبود. طبق خبری که بی بی سی گفت، حتی زنان مجرد این کار را می کنند. زنانی که دوست دارند مادر شوند اما نمی خواهند پدر بچه یشان مشخص باشد. اصلاً بحث ناباروری و اینها مطرح نیست. نقد اصلی بنده در این نوشتار متوجه این موارد بود: مرگ تدریجی خانواده در غرب، اصالت دنیا و امور ظاهری، بهره گیری از تکنولوژی برای ارضای خواسته های دنیوی و در آخر بی مبالاتی نسبت به امور دینی. دقت کنید که این بی مبالاتی خیلی فرق دارد با عمل کسی که طبق اصول شرعی و نظر مرجع تقلیدش به این عمل اقدام می کند (مثلاً خود رهبر معظم انقلاب می فرمایند اگرچه این عمل اشکال ندارد اما لازم است که از لمس و نگاه حرام در حین این کار اجتناب شود) پس عمل چنین زن و شوهری (اگر مقلد رهبر معظم انقلاب باشند) اشکال ندارد و مورد نقد بنده هم نبود.

نظرات (42)Add Comment
0
...
نوشته شده توسط سیدمحمد موسوی , 2011-05-26 16:14:35
عالی.
خدا خیرت بده.
حالا باید بحث کرد که برای چنین فرهنگی ما ، حوزه، دانشگاه چه برنامه ای دارد؟ با جوانی که در چنین فرهنگی بزرگ شده است چگونه باید رفتار کرد ؟
0
...
نوشته شده توسط محمد حسین افتخاری , 2011-05-29 15:53:52
با کل بحثت موافقم..درک این موضوع برای ما سخته...این مورد فقط و فقط یک نکته مثبت اگر بخوایم خیلی منطقی به قضیه نگاه کنیم: اینکه واقعا یک زوج (دقت:یک زوج نه یک زن تنها و اینا) نتونن واقعا بچه دار بشن و البته مشکل از مرد باشه، اونوقت شاید به اتفاق بتونن همچین تصمیمی بگیرن تا اون همسران بتونن نعمت پدر و مادر شدن رو دریافت کنند از خدا...در غیر اینصورت فوق العاده مسخرست..
-------
نویسنده : بله این فایده ایه که در شرایط خیلی خاص می تونه داشته باشه. البته باز هم باید دید حکم شرعیش چیه. مثلاً شاید فقها بگن که اشکال داره، یا شاید بگن جنین اهدایی صحیحه ولی اسپرم اهدایی نه (احتمالا هم اشکال داره، چون پدر بچه همسر مادر بچه نیست!). خلاصه باید بررسی کرد. ولی به هرحال متأسفانه اون خبری که من دیدم درباره ی این مورد خاص نبود.
0
...
نوشته شده توسط علی جوینده , 2011-06-02 06:17:03
بحث تلقیح اسپرم به زن نا بارور و یا بارور در علم پزشکی با عنوان
A.I.DیاA.I.H به ترتیب ARTIFICIAL INSEMINATION DONER تلقیح اسپرم غیر همسر و ARTIFITIAL INSEMINATION HUSBANDتلقیح اسپرم همسر ذکر شده است.
موردتلقیح اسپرم غیر همسر بیشتر در همجنس بازان زن دیده می شود.چون اصولا برداشت دیگری از مفهوم خانواده دارند .
همچنین استفاده از ترکیب ژنی مطلوب توسط جوامع غربی از بد مستی حاصل از علم پرستی آنان حکایت میکند.پشت تمام این تلقی ،برداشت و عمل تفکر ماتریالیستی از جهان است و علم مادی گرا به عنوان ابزار بلا منازع برای قضاوت ،حکومت و سلطه بر جهان شناخته می شود و رسمیت می یابد.
0
...
نوشته شده توسط امین کریمی , 2011-06-15 04:14:15
سلام
چرا نظراتم ارسال نمی شه؟؟؟؟؟
----------
نویسنده : سلام. این یکی که شد! ولی حق با شماست. سایت در گرفتن نظرات مشکل داره. بنده هم بلد نیستم درستش کنم. شاید اگه یکی دو بار امتحان کنین بفرسته.ممنون
0
...
نوشته شده توسط رهگذر , 2011-08-12 16:50:55
شما مثلا مذهبی هستی ؟ معنی مرجع تقلید رو می دونی ؟ می تونی بری به بخش استفتائات وزارت بهداشت و ببینی که شخص اول مملکت که مرجع تقلید هم هستند یعنی آیت الله خامنه ای و همین طور چندتا از مراجع تقلید اهدای اسپرم رو مجاز دونستن ..... پس بدون تحقیق اظهار آگاهی از اصول مذهبی نکنید
------
به نام خدا
نویسنده : بنده به این سایتی که می فرمائید مراجعه کردم و استفتائات مراجع را خواندم. تقریباً همه مراجع به صورت صریح و یا به صورت احتیاطی حکم به حرمت بارداری با اسپرم اهدایی داده اند. (یعنی آیت الله سیستانی،آیت الله مکارم، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله بهجت، آیت الله نوری همدانی(از امام (ره) و آیت الله تبریزی (ره) هم استفتائی در این مورد نبود)) فقط رهبر معظم انقلاب فرموده اند که جائز است. هرچند آن فرزند در واقع فرزند مردی می شود که اسپرم را اهدا کرده و نه فرزند شوهر شرعی زن. اما در مورد نظر ایشان هم لازم است عرض کنم استفتائی که در این مورد از ایشان شده متعلق به جائی است که شوهر زن عقیم باشد و زن و شوهر به خاطر ناباروری سراغ این کار می روند در حالی که آن چیزی که ما در این مقاله نقد کردیم این حالت خاص نبود. طبق خبری که بی بی سی گفت، حتی زنان مجرد این کار را می کنند. زنانی که دوست دارند مادر شوند اما نمی خواهند پدر بچه یشان مشخص باشد. اصلاً بحث ناباروری و اینها مطرح نیست. نقد اصلی بنده در این نوشتار متوجه این موارد بود: مرگ تدریجی خانواده در غرب، اصالت دنیا و امور ظاهری، بهره گیری از تکنولوژی برای ارضای خواسته های دنیوی و در آخر بی مبالاتی نسبت به امور دینی. دقت کنید که این بی مبالاتی خیلی فرق دارد با عمل کسی که طبق اصول شرعی و نظر مرجع تقلیدش به این عمل اقدام می کند (مثلاً خود رهبر معظم انقلاب می فرمایند اگرچه این عمل اشکال ندارد اما لازم است که از لمس و نگاه حرام در حین این کار اجتناب شود) پس عمل چنین زن و شوهری (اگر مقلد رهبر معظم انقلاب باشند) اشکال ندارد و مورد نقد بنده هم نبود.
با تشکر از نظر شما
0
جوابیه
نوشته شده توسط بابک حسینی , 2011-08-22 11:24:56
دوست عزیز
بقول ریاضی دان ها همه چیز را نمی شود به انتفاع مقدم نتیجه گیری کرد.
این همه خدماتی را که غربیها با سعی و تلاش برای بشریت به ارمغان آورده اند را نادیده گرفته اید و با همین یک برداشت که کاملا هم تک بعدی تفسیر کرده اید تمام خدمات آنها را زیر سوال می برید.
خواش میکنم از افراط و تفریط در تفسیر و نتیجه گیری های عجولانه پرهیز کنید.
با تشکر
------------------------
نویسنده : قبل از هرچیز تشکر می کنم از اینکه باحوصله نظرتان را نوشته اید و از بنده انتقاد کرده اید.این نقدها باعث پویایی مطالب و روشن شدن ذهن ها می شود.
آنچه در این نوشتار آمده یک تحلیل کامل در مورد تمدن غرب نیست. تنها یک نمونه و مصداق است از تحلیلهای کلی ای که در مورد غرب وجود دارد. البته این مختصر جای توضیح آن کلیات نیست اما در همین حد عرض کنم که همانطور که فرموده اید غربی ها خدماتی را به بشریت عرضه کرده اند اما نکته اینجاست که این اختراعات و پیشرفتها در خدمت چه بعدی از ابعاد وجودی بشر است؟ خود غرب هم اذعان دارد که این خدمات برای ارضای هرچه بیشتر خواستها و هوسهای بشر و آباد کردن هرچه بیشتر دنیای اوست. البته اگر نگاه انسان محور داشته باشیم ممکن است بگوییم: «چی از این بهتر؟» ولی اگر نگاه خدامحور و آخرت محور داشته باشیم مسئله خیلی فرق خواهد کرد. خلاصه اینکه غرب اگرچه خدماتی هم برای بشریت داشته است اما مجموعا «فرهنگ» غرب موجب تقویت دنیاگرایی و دوری انسان از خداوند شده است.
برای مطالعه بیشتر مراجعه فرمائید به :
-کتاب گزینش تکنولوژی از دریچه بینش توحیدی (اثر استاد اصغر طاهرزاده)
- مقاله ی تغییر جهان به جای خود سازی در همین سایت
باتشکر
0
...
نوشته شده توسط علي , 2011-09-18 13:40:32
شما اصلا نمي تونين با دلايلي كه اوردين اختيار يك انسان رو براي انجام چنين كاري از اون سلب كنين.
قطعا هيچ كسي را به اجبار براي انجام چنين كاري وادار نمي كنن.
پس زياد دلشوره به خودتون راه ندين و الكي بجاي ديگرانيكه خودشون صاحب عقل و شعورن حرص و جوش نخورين.
-------------------
نویسنده: با تشکر از نظر شما لازم است عرض کنم که صرف «مجبورنبودن» بر انجام کاری، دلیل بر درستی آن کار نیست. قوم لوط که همجنس باز بودند با علاقه و اختیار این کارها را انجام می دادند اما طبق قرآن کریم گرفتار عذاب خداوند شدند. از طرف دیگر صرف اینکه کسی عقل و شعور دارد هم دلیل بر این نمی شود که دیگران در مقابل عمل اشتباهش سکوت کنند. شما اگر ببینید برادرتان دارد معتاد می شود می گویید خودش عقل دارد و بی تفاوت از کنار مسئله می گذرید؟
0
...
نوشته شده توسط سيد , 2011-10-31 23:35:48
اصولا مسئله ای بنام خدمت در غرب معنی ندارد که یکی از عزیزان فرموده بودند (خدمات غرب به بشریت) ،همان طور که مفاهیمی مثل ایثار وازخود گذشتگی وگمنامی وخیلی مفاهیم دیگری که دین اورده در انجا بی معنی هستند البته موارد نادری که از روی فطرت عملی صورت میگیرد وبرخی از نوابغ را جدا کنیم .فضای کلی غرب (نه فضای کل غرب )این طور است. این را نه ما که خودشان میگویند انها از کودکی اینطور پرورش پیدا میکنند که تو باید حد اکثر لذت را از زندگی ببری درسته عزیزم که ما به مسیح معتقدیم ولی این اعتقاد پوسیده نباید مانع شود تو ذره ای از رسیدن به امیالت باز بمانی تو باید کار کنی تا پول درآوری تا راحت زندگی کنی ،تو باید به گدای سر کوچه کمک کنی تا شب راحت بخوابی، تو نباید دروغ بگویی زیرا این کار باعث از بین رفتن اعتماد عمومی میشود ومیتواند به آینده راحت تو لطمه بزند عزیزم تو نباید دزدی کنی زیرا اینکار امنیت جامعه را مختل میکند واین امر موجب کاهش رشد اقتصادی شده ودر نهایت راحتی تو به خطر می افتد عزیزم تو باید به خوبی درس بخوانی و یک مخترع بزرگ شوی تا هم خودت حالش را ببری وهم جامعه استفاده کند ودر نتیجه تو در جامعه مرفه تری زندگی کنی .
خلاصه هر کاری که به نفع تو باشد چه مستقیما نفعش به تو برسد چه با چند واسطه تو باید آن کار را انجام دهی .
فرهنگ غرب یعنی فرهنگ نفس پرستی ،اصلا غرب غیر از این فرهنگ چیز دیگری هم دارد؟
ممکن است بگوئید خوب ما خودمان هم در بین مسلمین همین طوری عمل میکنیم میگوییم عزیزم باید درس بخوانی تا برای خودت کسی شوی، تا پولدار شوی ومثل منو بابات بدبختی نکشی خانه داشته باشی ومستاجری نکشی البته عزیزم نمازت راهم بخوان وروزه ات را بگیر که خدا تورا بهشت ببرد ودنیا و آخرتت را آباد کنی .
خوب این هم که شد همان.بله این هم همان است چرا ؟چون نفس انسان وشیطان بیرون او ،مسلمان وغربی ندارد ما هم خیلی مواقع همان فرهنگ نفس پرستی غرب را داریم حالا آنها بصورت تئوریزه شده و باکلاس وما بصورت عملی .ما میگوییم خدا ولی درعمل شیطانی ونفسانی عمل میکنیم غربی ها رو راست عمل میکنند مستقیم میگویند نفس .
اما... ما قرآن داریم اسلام داریم که اگه به اینها رجوع کنیم دیگه مثل اونها نیستیم همین فرهنگ غلط غربی هم که بین ما گاهی پیدا میشه تا یه حد زیادی از غرب وارد شده .
ما پیغمبرو حضرت علی رو داریم، چیزی که اگه برگردیم سمتشون زندگی جدیدی پیدا میکنیم اصلا تازه میفهمیم زندگی یعنی چه ؟اصلا قرآن میفرماید :تا به سمت خدا ورسولش برنگردین وبه ندای اونها جواب ندین زنده نیستین (یا ایها الذین آمنوا استجیبوا لله وللرسول اذا دعاکم لما یحییکم)
کسی منکر فعالیت علمی وپیشرفت تکنولوژی در غرب نیست بلکه همه حرف اینه که جهت این همه پیشرف غلطه پیشرفت هست ولی به چه سویی؟مگه هر حرکتی رو میشه تحسین کرد.
گواه این مطلب خیزش مردم غرب علیه نظام سرمایه داری به عنوان جنبش 99درصدی .مردم خود غرب هم فهمیدن که این پیشرفتها پیشرفت به سمت نابودی بشر به دست خودشه .
نکته:بنده به هیچ وجه منکر کاستی های موجود در جهان اسلام وبه خصوص ایران خودمان نیستم ومعتقدم وجود کاستی ها در جامعه اسلامی خیلی بدتر است ولی دفاع من از مسلمانِ رجوع کرده به دین وقرآن میباشد
0
...
نوشته شده توسط ناشناس , 2011-11-04 15:47:37
آنها خدا را فراموش کرده اند آنها میل به زندگی دنیوی دارند و از این کارهایشان لذت می برند
0
...
نوشته شده توسط رهگذر , 2012-02-17 21:35:41
به جاي اين همه تند روي بهتر است از دفتر آيت الله خامنه اي سوال بپرسيد .... آنوقت مي بينيد كه اهداي اسپرم اگر توام با لمس و نظر حرام نباشد و صرفا به دليل درمان باشد ، هيچ اشكال شرع ندارد .... مگر آنكه از آيت الله خامنه اي هم بيشتر خدا و دين را بشناسيد!! كه از آدم پر مدعايي چون شما بعيد نيست

------------
نویسنده: باتشکر از نظر شما، پاسخ فرمایشتان را در نظرات دیگران می توانید مشاهده کنید.
0
...
نوشته شده توسط رهگذر , 2012-03-05 17:04:01
من در اینجا از شما تشکر می کنم که زیبا مطلب را برای دیگران توضیح دادید بله در استفتائات 2 نفر از مراجع با احتیاط و فی نفسه ان را مجاز دونستن آقایان (آیت الله خامنه ای و آیت الله موسوی اردبیلی )و لطفا دیگرانی که مطالب را خوب نخوندن نظری ندهند
0
...
نوشته شده توسط فاخته , 2012-03-21 20:12:21
بنده علي رغم علاقه شديد به شما متاسفانه هنوز وارد سر رايانه نشده ام لذا كمتر خدمت ميرسم به نظرم اگرقبل از ابرازتعجب مبنايش براي خواننده معلوم شود خدمت بيشتري به جامعه بشريت خواهد شدخصوصا كه انشالله كارتان را ادامه ميدهيدوبااين موج اسلام خواهي بعدها كساني كه خودازاين طريق متولد شده اند هم سراغتان خواهندامد هميشه موفق باشيد

----------------
نویسنده: شرمنده می کنید،ممنون از لطف و محبتتان
0
...
نوشته شده توسط رهگذر , 2012-04-18 22:53:41
من پاسخم را خیلی صریح با یک تماس تلفنی و سوال از دفتر آیت اله خامنه ای که مرجع تقلیدم هستند گرفته ام ، نیازی ندارم در نظرات شخصی شما و سایرین که علم شرعی تان ذره ای از علم آقا نیست ، دنبال جواب سوالات شرعی ام باشم.... شما هم بد نیست به این لینک سری بزنید
http://lawoffice.mohme.gov.ir/....jsp?id=4
---------------------------
نویسنده: عحیب است واقعا این نحوه فرمایشات شما. شما یا مطلب بنده را نخواندید یا نظرات را نخوانده اید. واقعا حرف بنده این بود؟ خود بنده در بین نظرات این استفتائی که لینکش را داده اید نیاورده ام؟
0
...
نوشته شده توسط غمگین , 2012-04-25 08:37:12
من ازآیت الله خامنه ای خیلی تشکرمیکنم که اسپرم اهدایی روجایزدونستن شوهرمن عقیم است وزندگی مشکلداری داریم همیشه استرس وعذاب ازوقتی این خبرروشنیدیم که رهبرعزیزمان این امرروجایزدونستن زندگیمون داره بهترمیشه خداوندازعمرمن کم کنه وبه عمررهبرعزیزم اضافه کنه

نویسنده:
انشاءالله که مشکلات شما حل شود و زندگی خوب و موفقی داشته باشید. ضمنا مجددا تأکید می کنم آنچه در مطلب بنده مورد نقد قرار گرفته موردی که شما مطرح فرموده اید نیست.


غمگین:
خیلی ممنون این موضوع برای ماهم خیلی سخته که ازاسپرم اهدایی استفاده کنیم ولی باورکنیدبه آخرخط رسیدم مجبوریم این موضوع واقعامنوهمسرم رو داره دیونه میکنه .بازهم تشکر

نویسنده:
خواهش می کنم.البته اینجا جای این بحث نیست ولی به نظرتان نمی آید اگر راضی باشید به همین تقدیر خداوند یا بچه ای را از پرورشگاه بگیرید بهتر باشد؟ آخر بچه ای که از اسپرم اهدایی متولد می شود فرزند همان اهداکننده ی اسپرم محسوب می شود نه فرزند شوهر شما. این برای شما سخت نیست؟ نمی خواهم شعار بدهم، حتما شما شرایط سختی دارید، ولی اگر انسان به خدا بگوید:«خدایا راضیم به رضای تو» تحمل مشکلات و پذیرش این مسائل خیلی آسانتر می شود.
0
...
نوشته شده توسط سيد , 2012-04-30 18:50:00
سلام
در قانع شدن زنان غربی برای استفاده از اسپرم اهدایی (البته بدون وجود اضطرار خاص و با این انگیزه ای که ذکر کردید)احتمال دیگری هم وجود دارد و آن مسئولیت گریزی انسان مدرن است .زنی که شاگرد مکتب مدرنیته است در دنیای مدرنش می خواهد در عین حال که به همۀ خواسته هایش می رسد تا حد ممکن قید و مسئولیتی به عهده اش نیاید . او به همه چیز دست یافته بود ،رفاه، ... ، پول ، حضور در اجتماع هر جور عشقش بکشد ، فمنیسم ، نماد دنیا گرایی و شهوت شدن و... فقط مانده بود که بدون مقید شدن به خانواده و شوهر ولو کم ، بچه دار شود و حسی که زنان شرقی به فرزند دارند راهم بچشد ؛ تا اینکه که به آن هم رسید و دجالِ غرب ، دستی در کیسه اش کرد و این هدیه را به او داد و او حالا بدون هیچ تقید و مسئولیتی می تواند به همه آنچه می خواهد برسد حتی بچه و حس تقلبی مادر شدن . غرب به انسان آموخته که با پول و علم مادی می شود همه چیز را خرید حتی معنویت ، حس پدر و مادر شدن ، آرامش و هر چیزی که بخواهد... کمی دقت کنید خواهید دید...
به نظر بنده به جای دعوا بر سر اینکه اهدای اسپرم جایز است یا نه از این زاویه به این کار نگاه کنیم که غرب می خواهد خودش را از خدا بی نیاز کند و این کار زنان غربی یا غرب گرا ، یکی از مصادیق تلاش غرب برای استقلال از خداوند است .

--------------------------
نویسنده: سلام.خیلی تحلیل زیبایی بود. واقعا قضیه همین است. استقلال طلبی از خداوند. البته توهم استقلال است نه خود آن. غرب به جای آنکه دنیا را آنگونه که خداوند ساخته بپذیرد، می خواهد دنیا را آنگونه که خود دوست دارد بسازد و به همین خاطر حاضر است روی همه ی ارزش ها پا بگذارد.
0
...
نوشته شده توسط سعید , 2012-05-27 04:34:08
خیلی ممنون عالی بود
0
...
نوشته شده توسط پسرخاله , 2012-05-29 01:16:59
توی نظرات بحثی بود در مورد به فرزند گرفتن از پرورشگاه و بارداری با اسپرم اهدایی...
خیلی بحث ها تو ذهنم پراکنده شکل گرفت...اگر پدری عقیم باشد بحث مادر برای اسپرم اهدایی با اختلافاتی روبروست...اگر مادر عقیم باشد بحث رحم اجاره ای اتفاق نظر بیشتری روش وجود داره...کلا این وسط هیچ کسی هم اولویتی برای نوزادهایی که هستند و بی سرپرست هستند وارد نشده...
سوال اینه که اگر زن عقیم باشه،اسپرم شوهر در رحم زن دیگه حکمش چیه؟اصلا هست میشه؟
اگر هست چرا این حق برای پدر بیشتر دیده شده؟در صورتی که اگر مردی عقیم باشه زنش با هزار شک و تردید مطرح شده باید سمت اسپرم اهدایی بره...

کلا داستانش پیچیده هست...بحثی روش بشه بد نیست...دوست دارم قبل از مراجعه به مرجع تقلید بحث عقلی شکل بگیره مستقیما...

-----------------------------------
نویسنده:
با تشکر از نظرشما. اولا باید عرض کرد که این موضوع خارج از رسالت این مقاله بود. ثانیا عرض می شود که چه اسپرم از مرد دیگری باشد و چه تخمک از زن دیگری باشد، بچه بچه ی همان اهداکننده ی اسپرم یا تخمک است و زن یا مردی که عقیم است، این بچه بچه ی او نیست. و گویی این بچه از ازدواج قبلی همسر اوست و او نقش چندانی در آن ندارد. ثالثا گاهی رحم زن مشکل دارد و تخمک او مشکلی ندارد، در این صورت اسپرم مرد و تخمک زن را می توان در رحمی دیگر کشت داد که چنین موردی کمترین مشکل را داراست. رابعاً شاید حساسیت بیشتر روی زن یک علتش این باشد که زن تنها می تواند یک شوهر داشته باشد درحالی که مرد می تواند چند زن هم اختیار کند. و از این جهت این طرف قضیه حساس تر است.
خلاصه بحث سخت و پیچیده ایست. به نظر بنده انسان به تقدیر خدا راضی باشد بهتر است. حضرت ابراهیم هم تا سن پیری بچه دار نشد. این ها آزمایش های خداست. یکی را با فقر آزمایش می کند، یکی را با ثروت، یکی را با مرگ عزیزی، یکی را با کثرت اولاد و یکی را با بی فرزندی.
0
...
نوشته شده توسط محمد , 2012-07-14 19:03:22
الست از ازل همچونانشان به گوش به فریاد قالوو بلی در خروش ...اشاره به یکی از ایات قران کریم دارد که خاطرم نیست! دوست دارم بدونم از این شعر چی برداشت میکنید؟!؟

------------------------
نویسنده: والا هیچی! بعدشم ربطش به اینجا رو که دیگه اصلا برداشت نمی کنم!
0
...
نوشته شده توسط محمد , 2012-07-15 15:30:16
«وَ اِذْ اَخَذَ رَبُّک‌ مِن‌ بَنى‌ آدَم‌ مِن‌ ظُهورِهِم‌ ذُرّیَّتَهُم‌ وَ اَشْهَدَهُم‌ عَلى‌ اَنْفُسِهِم‌ اَلَسْت‌ بِرَبَّکُم‌ قالُوا بَلى‌ شَهِدْنا اَن‌ تَقُولُوا یَوْم‌ القیامَةِ اِنّا کُنّا عَن‌ هذا غافِلین‌ اَوْ تَقُولُوا اِنَّما اَشْرَک‌ آباؤنا مِن‌ قَبْل‌ و کُنّا ذُرّیَّةً مِن‌ بَعْدِهم‌ اَفَتُهْلِکُنا بِما فَعَل‌ الْمُبْطِلُون‌» به تفسیر ایه رجوع کنید (اعراف 172_173) خیلی ربط داره
0
...
نوشته شده توسط محمد , 2012-07-18 17:14:19
جواب نمیدید یانظرات ما نمیرسه؟

---------------------------
نویسنده: ضمن عرض معذرت، چند روزی دسترسی به اینترنت نداشتم
0
...
نوشته شده توسط مینو , 2012-07-19 14:31:39
به نظر من اصلا اسپرم اهدایی مشکلی ندارد چرا که حق مسلم هر زنیست که مادر بشه و همانگونه که اقایون تقاضای تخمک اهدایی میکنند و دوست دارند پدر بشن خانومها هم همان اندازه حق دارند.این فرهنگ ابلهانه ای هست که این حقو در مورد زنها مکروه میدونه /چرا وقتی میشه زندگی دو نفرو با دادن یه بچه به اونا شیرین کرد انقدر اما و اگر میاریم .این عمل زناست که گناه و زشته نه اهدای اسپرم که عملی شبیه اهدای خونه/مگه تو دادن خون مسئله محرم نامحرم مطرحه؟؟؟ که دلم واسه کوروش میسوزه که بیاد و ببینه مردمش از اعرابه پا پتی هم پیشی گرفتن.

-----------------------------------
نویسنده: باتشکر از نظر شما. دراینکه چه چیزی حق است و چه چیزی باطل، یک نظر این است که هرآنچه انسانها خودشان توافق کردند می شود حق باشد (حتی همجنس گرایی) و هرآنچه باعث تضییع حقوق دیگران باشد باطل است. این نظر رایج در نظام های لیبرالیستی است اما نظر صحیح این است که انسان علاوه بر مسئولیت در مقابل سایر انسانها در مقابل خداوند هم مسئول است. بلکه ملاک اصلی و اصیل تعیین حق و باطل خداوند است. پس باید در این مورد ببنیم دین خدا چه نظری دارد. البته برداشت مراجع متفاوت بوده که در نظرات قبلی به آن اشاره شد.
اما آنچه بنده در این مقاله روی آن تأکید کردم نقد اصل بارداری با اسپرم اهدایی نبود بلکه مسئله ی دیگری بود که لطفا مراجعه کنید.
در آخر اینکه بنده خود را فرزند پیامبر (ص) و بنده ی خدا می بینم، خیلی خیلی بیشتر از آنکه خود را فرزند کوروش بدانم. حق خداوند و پیامبر بر ما خیلی بیشتر از کوروش است. یاعلی.
0
...
نوشته شده توسط محمد , 2012-07-24 16:00:44
شما تفسیر این ایه را مطالعه فرمودین ؟ جالب اینجاست که به این حرف اخر که مطرح کردید هم ربط داره ..............«وَ اِذْ اَخَذَ رَبُّک‌ مِن‌ بَنى‌ آدَم‌ مِن‌ ظُهورِهِم‌ ذُرّیَّتَهُم‌ وَ اَشْهَدَهُم‌ عَلى‌ اَنْفُسِهِم‌ اَلَسْت‌ بِرَبَّکُم‌ قالُوا بَلى‌ شَهِدْنا اَن‌ تَقُولُوا یَوْم‌ القیامَةِ اِنّا کُنّا عَن‌ هذا غافِلین‌ اَوْ تَقُولُوا اِنَّما اَشْرَک‌ آباؤنا مِن‌ قَبْل‌ و کُنّا ذُرّیَّةً مِن‌ بَعْدِهم‌ اَفَتُهْلِکُنا بِما فَعَل‌ الْمُبْطِلُون‌» به تفسیر ایه رجوع کنید (اعراف 172_173) خیلی ربط داره

--------------------------------
نویسنده: چشم انشاءالله حتما رجوع می کنم
0
...
نوشته شده توسط سلام . , 2012-07-28 09:02:46
سلام . من مقلد آیت الله مکارم شیرازی هستم و نابارور هستم یعنی هیچگونه اسپرمی ندارم . با توجه به اینکه آیت الله خامنه ای اهدایی اسپرم را شرعی دانسته اند من می توانم مرجع تقلیدم را عوض کنم ؟ لطفا راهنمایی کنید .

-------------------------------
نویسنده: سلام.با تشکر از نظر شما، باید از کسانی که قدرت تشخیص این را دارند که مرجع تقلید اعلم را تشخیص دهند سؤال کنید، در صورتی که به آنها گفتند مقام معظم رهبری از لحاظ علمی مساوی و یا برتر از آیت الله مکارم شیرازی هستند، می توانید مرجع تقلید خود را تغییر دهید. بطور کلی انتخاب مرجع تقلید باید با راهنمایی کسانی باشد که قدرت تشخیص «داناترین» مرجع را دارند. انشاءالله موفق باشید.
0
...
نوشته شده توسط حسین , 2012-11-27 01:10:45
خندم گرفت.شماهمه مشکلاروحل کردیدفقط مونداینکه چارتازن رفتند یه جای اسپرم گرفتند بده یاخوب.

--------------------------------
نویسنده: ضمن تشکر از شما به خاطر توجهتان و تشکر از خودم که موجب خنده ی شما را فراهم آوردم! البته مسلماً با این مطلب مشکلات جهان حل نمی شود و این هم بزرگترین مشکل جهان نبود ولی به هرحال اگر دقت بیشتری شود یک نشانه است از بیماری بزرگی که جهان امروز گرفتار آن است.
0
...
نوشته شده توسط ا , 2012-12-01 20:42:21
قربون کشور خودم برم که اینقدر خانواده مهمه توش!
اینقدر مرد و زن به همدیگه اهمیت میدن!!
اصلا به قد و خوشگلی اهمیت نمیدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خاک بر سر غربیا که اینجوری نیستن

------------------------------------
نویسنده: ضمن تشکر از شما، ما هم اگر مشکلی داریم از همین غرب زدگی و عدم توجه به وحی رسیده از خداوند است.
0
...
نوشته شده توسط واي بر شما , 2013-01-25 10:37:37
من اصلا باور نمي كنم كه رهبر همچين فتواي داده باشند"اين همان زناست فقط با كلاه شرعي مثل صيغه
اسلام دين پاك و كاملي است خواهشا بااين حرفا كثافات را وارد اسلام نكنيد

------------------------------
نویسنده: باید عرض کرد که اگر ما قرار است بنده باشیم و تسلیم وحی و دین الهی دیگر حق نداریم حدودی برای این دین تعیین کنیم. شاید جایی به نظر ما حکمی درست نباشد اما قرار نیست که نظر ما مطرح باشد بلکه باید تسلیم امر خداوند باشیم. بدست آوردن امر الهی از قرآن و احادیث همه به عهده ی مجتهدین است.
0
...
نوشته شده توسط مریم , 2013-07-15 01:05:40
سلام من از بچکی عاشق کودکان بودم و شغلمو هم در ارتباط با اونا انتخاب کردم .وقتی ازدواج کردم 50% بخاطر داشتن فرزند بود اما حالا دکتر به همسرم کفته حتی با ivf هم صاحب فرزند نمی شیم و دکتر زنان به من پیشنهاد اسپرم اهدایی رو کرده شوهرم حرفی نداره اما من خیلی آشفته ام نمی دونم به هر قیمتی داشتن بچه می ارزه .آدم مذهبی نیستم اما نگرانم که زمانی بعد از به دنیا اومدن این بچه شوهرم بهش احساسی نداشته باشه یا حتی احساس بدی پیدا کنه و اگر شاید فامیل از این موضوع مطلع بشه شاید آینده اون بچه خراب بشه . گاهی هم فکر می کنم نکنه صاحب اسپرم مریضی ژنتیکی ناشناخته ای داشته باشه و بعدا بچه دچارش بشه یا یه و قت عقب مونده و مشکل دار بشه .شاید مسخره باشه اما حتی برای سلامتی خودم هم در دوران بارداری با این اسپرم اهدایی نگرانم .هزار فکر توی سرمه .گاهی به یه بچه پرورشگاهی راضی می شم و گاهی هم بخودم میگم حالا باید بچه ای از بیرون باشه بهتر نیست بچه متعلق به من تنها باشه وتصمیم خیلی سختیه ...
0
...
نوشته شده توسط نسترن , 2013-08-18 07:50:20
من آدم مذهبی ای نیستم اما به خیلی از اصول انسانی و دینی پایبندم . به اعتقاد من ما آدمها دلمون می خواد از خودمون بجه دار بشیم چون اون بچه از رگ و ریشه ما ، از ژنهای ما ، از اخلاق و رفتار ما و از چهره ما باشه تا با دیدنش احساس کنیم تونستیم به صورت مشترک یک موجود زنده را البته به یاری خداوند به وجود بیاریم و این موجود بزرگترین وجه اشتراک ما و همسرمون می شه و باعث تداوم بیشتر لحظه هامون. حالا اگه این بچه یه چیز مشترک بین ما و یک آدم دیگه باشه و هیچ ربطی به همسر ما نداشته باشد چه عشق و زیبایی در این کار وجود داره . چه لزومی داره تورابطه ما وجود داشته باشه . چه فرقی داره با بچه ای که از پرورشگاه می اریم . حداقل بچه بی سرپرست دوتا مزیت خیلی بزرگ داره . یکی اینکه وجه اشتراک شما و همسرتون در اون اینکه هیچکدوم هیچ دخالتی تو افرینشش نداشتید دوما ثواب بزرگ گردن یک بچه بی سرپرست که شاید خیلی خیلی از جاهای دیگه زندگیتون را تغییر بده رو با خودش داره .(یکم به بچه های ناز و معصومی فکر کنیم که بدون اینکه خودشون بخوان اومدن تو این دنیا ، اما حالا هیچکس نیست که بهش بگن مامان هیچکس نیست بهش بگن بابا )به نظر من استفاده از اسپرم اهدایی یعنی ایجاد یک اختلاف بزرگ توی کانون خانواده . یعنی وارد کردن سایه نفر سومی که همیشه خودش نیست ولی سایه اش روی زندگی ماست . گرچه این کار از نظر شرعی مشکل نداشته باشه .و به این فکر کنیم یک روز این بجه بزرگ بشه و بخواد بدونه باباش کیه . که البته شاید کودک بی سرپرست هم این سوال رو از ما بپرسه ولی حداقل در برابر کودک بی سرپرست پدر غیر واقعی سرش رو بالا می گیره و جواب فرزندش رو میده اما در مورد اول چی . و به نظر من بی معنا بودن این کار به اندازه بی معنایی زن مجردی که توی غرب می خواد از این طریق بچه دار بشه و حتی بی معنی تر .چون حداقل اون فقط داره به بچه ظلم می کنه اما تو این خانواده هم به بچه ظلم می شه هم به پدر بچه . اینو فراموش نکنیم اون چیزی که باعث یه بچه مال ما باشه دقیقا همون اسپرم و تخمکه . به همین دلیل به نظر من این کار از هر طرفش دچار اشکاله . ولی چون محیط پروش اسپرم و تخمک یعنی رحم تاثیری توی مالکیت بچه نداره .که البته انجام اون همه هزینه و پذیرش ریسک هم خود جای بحث و سوال داره . امیدوارم کانون دلهای همتون چه با بچه خودتون بچه با بچه های بی سرپرست گرم گرم باشه . که این مهمترین حکم یک زندگی مشترکه .
0
...
نوشته شده توسط رازیانه , 2013-11-01 21:17:30
سلام،من بعلت اینکه همسرم عقیم است این عمل را انجام دادم و هم اکنون یک دختر چهارساله دارم می خواهم بپرسم آیا در ازدواج آینده او تأثیری نداردو مشکلی پیش نمی آید.لطفا یکی به من کمک کند.

--------------
نویسنده: باید از دفتر مرجعتان استفتاء کنید. باید مشخص شود که پدر دختر شما (که اجازه ازدواج دخترشما دست اوست) همسر شماست یا اهدا کننده اسپرم.
0
...
نوشته شده توسط فاطمه , 2013-11-10 23:46:23
به نظر من اصل نظام طبیعت به تولید نسل وانتقال ژن و اختیار زوج به این سبب است .نباید اصل رو رها کرد وفرع را بزرگ جلوه داد هر زنی حق مادر شدن دارد واین گناه نیست چه لزومی برای لذت جنسی وجود داره و شرایط موجود نیست ...و یاشاید زوجی با این باور غلط شما بدون فرزند باقی بمانند در حالیکه این قضیه دراین عصر حل شده است کوته فکرانه به مسئله نگاه کردن در شان یک انسان فرهیخته و عصر حاضر نیست

-----------------
نویسنده: باتشکر از نظر شما، لطفا به پاسخهایی که به سایر نظرات داده ام مراجعه فرمایید. همچنین باید عرض شود انسان فرهیخته ای که نظام طبیعت و پیشرفت علم را می بیند، آیا خداوند عظیم را نمی بیند؟ و آیا نباید نسبت به تکالیف الهی و دستوراتی که خداوند در بهره برداری از طبیعت و جسم خویش داده اند مراقبت کند؟
0
...
نوشته شده توسط کاش , 2013-11-30 17:12:34
باسلام
نویسنده محترم حرف شما در مورد نگاه غرب به تکنیک اسپرم اهدایی متین.اما چیزی که اینجا به نظرم حق بود گفته شود این است که آیا مابا حرفهایمان باری از روی دوش خواهران و برادران ایمانیمان برمیداریم؟یا خدایی ناکرده به اندوهشان میفزاییم؟متاسفانه حرفهای شما اثری در خواسته زنان غربی یا بی بندوبار ندارد و تنها موجبات اذیت شدن بیشتر کسانی رافراهم می اوردکه معتقد به اصول اسلامی بوده و نابارور هستند...اگر وظیفه مسلمانی ما در عصر غیبت تقلید از مراجع است تقلید در احکام نماز یا استفاده از اسپرم اهدایی چه فرقی میکند؟!!!
لطفا این عزیزان را با حضرت ابراهیم مقایسه نفرمایید قرارنیست بعد از پیامبر ص پیامبر دیگری داشته باشیم.در ضمن در آن زمان و تا بیست سال پیش علم در این حد پیشرفت نکرده بود و مردوزن نابارورر راهی بجز تسلیم امر خداشدن نداشتند اما حالا این راه حلی است که علم پیش روی بشر قرار داده و وظیفه مراجع دادن حکم و استفاده یا عدم استفاده بستگی به زوج نابارور دارد.
اگر تنها راه زوج نابارور این تکنیک است و مرجعشان اجازه داد با رضایت دو طرف و خوب فکر کردن به آینده هیچ اشکالی وجود ندارد و دیگر چه جای بحث!!!!!...

-----------
نویسنده: با سلام و با تشکر از نظر شما. لطفا مراجعه فرمایید به پاسخی که به سایر نظرات داده ام. یاعلی.
0
...
نوشته شده توسط مینو سادات , 2013-12-09 14:20:01
وااااای خدای من از جهل این امت اصلا نمی تونم باور کنم که چنین عمل قبیحی تو مملکت ما که دم از اسلام ودین بر حق میزنه جایز وحلال شده.
شما تصور کنید یک مرد از طریق خود ارضایی(که از گناهان کبیره است) میلیون ها میلیون اسپرم به دست می اورد. و این اسپرم ها هر کدام در بدن زنی قرار میگیرد.
این یعنی پس از مدت ها چند میلیون خواهر وبرادر ناشناس به وجود می اید. که ممکن است در اینده با هم ازدواج کنند که ازدواج با محارم صورت میگیرد که حرام است و کودکان انها نیز حرام زاده اند.
بهتر نیست به جای این عمل ناپسند که از ابتدا تا انتها به گناه الوده است ونتیجه اش فرزندی است که بالاخره فرزند شوهر محسوب نمی گردد سرپرستی کودکانی را به عهده بگیریم که در انتظار اغوش گرم خانواده اند؟ اندکی به خود و اعمالتان فکر کنید وببینید این کار شما به چه قیمت گزافی شما را مادر میکند؟ و نام پاک مادر را الوده به گناه.
0
...
نوشته شده توسط من , 2013-12-26 08:22:32
اسم اسپرم اهدايي كه مياد همه موهاي تنم سيخ ميشه

چقدر من تو اين راه سختي كشيدم

شوهرم به صورت مادرزادي اسپرم نداره

همه زندگيمان را در اين راه خرج كرديم

شبي كه متوجه شدم بايد از اسپرم اهدايي استفاده كنم تا خود صبح راه رفتم و گريه كردم و نماز خوندم و ...

ولي بلاخره تصيممان رو گرفتيم و شوهرم گفت نميخوام تجربه شيرين مادر شدن رو از تو بگيرم و بايد از اسپرم اهدايي استفاده كني

ولي متاسفانه هنوز موفق نشدم

برام دعا كنيد

راه سختي هست

پر هزينه و عذاب آور

--------------------
نویسنده: انشاءالله خداوند که کاشف هر کربی است کمک فرماید. لطفا توضیحاتی که در پاسخ به سایر نظرات نوشته ام را مطالعه بفرمایید.
0
...
نوشته شده توسط سمیه , 2014-04-22 16:10:43
من خودم مشکل دارم شوهرم اسپرم نداره صفره منم از اسپرم استفاده میکنم کم بود بخاطره بچه جدا شیم خیلی هم خوبه رهبر هم اجازه داده اگه شمام مشکل منو داشتین همچین حرفایی نمیزدین
0
...
نوشته شده توسط منا , 2014-07-01 18:29:37
چرا اینقدر زندگی رو سخت میگیریدوقتی راه حل هست این خودش گناهه که خودمون اسیر این عقاید کنیم

--------------------------------
نویسنده: متأسفانه حب دنیای دلهای ما را گرفته است و آخرت و دین و احکام الهی چندان برایمان اهمیت ندارد وگرنه اینگونه سخن نمی گفتیم.
0
...
نوشته شده توسط نازنین , 2015-02-19 00:16:39
سلام به همه دوستان نگارنده نظرات خواهش میکنم همه جیز را فدای بجه دار شدن نکنید و به خداوند
توکل کنید . انسان بودن پیکار بزرگی است........
0
...
نوشته شده توسط مریم , 2015-03-09 02:52:14
من فکرمیکنم اینکار عواقب زیادی داره،یک خانمی را میشناسم که برای از هم نپاشیدن زندگیش سالها پیش اسپرم اهدایی گرفته ولی درنهایت بعد از چندسال زندگیش دوام نیاورده و از همسرش جدا شده حالا با یک بچه ی نوجوان اومده سر زندگی مرد اهدا کننده خراب شده و زندگی اون شخص را به هم ریخته!وقتی ما از یک لحظه بعد خودمون خبر نداریم آخه این چه کاریه،به نظر شما اون زن و بچه ی مرد اهدا کننده ی اسپرم چه گناهی کردن!فقط خدایا به همه قدرت پذیرش داشتنها و نداشتنها را بده تا به زور چیزی را نخوان وبه حکمت خدا ایمان بیارن.
0
...
نوشته شده توسط بنده خدا , 2015-05-25 20:57:54
بنده خدا خبر نداری توی ایران به اصطلاح اسلامی خودمان این موضوع به راحتی انجام میشه و بچه هم به دنیا میاد تازه قانونی.

-----------------------
نویسنده: متاسفانه انگار اصلا دقت نکردید که عرض بنده در این نوشته چی بوده.
0
...
نوشته شده توسط mariye , 2015-06-02 19:33:31
جای بسی تاسف است ک رهبر یک امت اسلامی انقدر سطحی راجع به مسله به این مهمی فتوا داده است وبسسسیییییییار خرسندم ک مقلد این اقا نیستم

----------------
نویسنده: اگر نظر بنده را هم بخواهید بنده نیز به نظرم می رسد حکم به حرمت وجیه تر است اما ما که مجتهد نیستیم که بخواهیم در این زمینه نظر بدهیم. ضمن اینکه بنده از نزدیک (در درس خارج رهبر معظم انقلاب) شاهد دقت علمی بالای ایشان در مسائل بوده و هستم. ما نمی توانیم به صرف اینکه فتوایی به نظرمان عجیب بیاید فورا آن مرجع را متهم به کم دقتی یا ضعف علمی کنیم، این بی انصافی است.
0
...
نوشته شده توسط گمنام , 2016-06-24 01:58:03
رهبر جانم به فدایت دوستت دارم
0
...
نوشته شده توسط مصطفی , 2016-06-27 17:40:07
آقای محترم .
شما که نه از دین چیزی حالیت میشه نه از علم پزشکی غلت میکنی زرزر اضافه میکنی و نظر میدی و به جای پیامبر حرف میزنی
دین اسلام به خاطر نادون هایی مثل شما داره دچار خطر میشه.
احمق بی دین
0
...
نوشته شده توسط ارزو , 2017-02-21 13:27:55
سلام مرسی از سایت خوبتون


-----------------
نویسنده: سلام، ممنون از لطفتون.

نوشتن نظر
كوچكتر | بزرگتر

busy
 

PostHeaderIcon دسته بندی موضوعی


دینیدینی

- حسین میا به ژاپن، «مردم» وفا ندارند

- مظلومیت حقیقت ، عجیب نیست

- مولا، شما روی سر ما جا دارید (به مناسبت عید سعید غدیر)

- لذت زندگی دینی

- غیبت

دینی 2

- نگاهی به سریال پنج کیلومتر تا بهشت+مطالبی پیرامون عالم برزخ

- بعضی ها خیلی بدند، باور کنیم

- حسین آبروی دنیا را برد

- مظلومیت امام حسین علیه السلام

- خدا همانگونه هست که هست

- راهی که صد در صد ما را به نهایت کمال ممکن می رساند

- محاسبه ی منصفانه


سیاسیسیاسی

- آیا اسرائیلی ها ابتدا زمینهای فلسطین را از مسلمانان خریداری کردند و سپس به این کشور آمدند؟

- قسمتهایی از کتاب زیبا و خواندنی «داستان سیستان» - بخش اول : سه حکایت از «اشک»

- حکایتی جالب پیرامون اهمیت احترام به قانون و لزوم تبعیت از ولی فقیه

- اتفاقی عجیب در بحرین

- در مورد رهبر عزیز و بزرگ انقلاب : ولایت فقیه از دیدگاه ایشان+بررسی یک اشکال به رهبر انقلاب

- چرا رهبرم را دوست دارم؟ (بخش دوم)

- چرا رهبرم را دوست دارم؟


نقد تمدن غربنقد تمدن غرب

- فرق من بد با شمای ژاپنی خوب

- فرار از خود به سوی ماهواره

- «برای هر کس که شوق تحصیل در خارج را دارد»+ «ارزش علم، بی قید و شرط نیست»

- بارداری با اسپرم اهدایی

- درسی از حوادث ژاپن


فرهنگ

فرهنگ

- انگیزه هایی برای بدحجابی

- نمی توان بدحجاب نبود - بخش سوم : محوریت زن در فرهنگ غربی و ارتباط آن با بدحجابی

- نمی توان بدحجاب نبود - بخش دوم : ارتباط کنکور با بدحجابی

- نمی توان بدحجاب نبود - بخش اول

- بیانات زیبا و آموزنده ی رهبر عزیزمان پیرامون ازدواج

- کتاب هایی برای مطالعه


نقد فیلمنقد فیلم

- نگاهی کوتاه به فیلم دزدان دریایی کارئیب 4

- تغییر جهان به جای خودسازی ( +بخش دوم نقد فیلم تلقین)

- نقد فیلم «جدایی نادر از سیمین» - ساخته ی اصغرفرهادی

- نقد و بررسی فیلم تلقین (inception) - قسمت اول : شک گرایی

کوتاه نوشته ها
>>> بهترین پاسخ

حضرت علی علیه السلام:

رب کلام جوابه السکوت

چه بسیار کلامی که پاسخش سکوت است.

غررالحکم حکمت4228